مـتریک های فینسلر بطور تصویری تخت همراه با s-انحنای تقریبا ایزوتروپیک

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده بیژن بهزادی نام
  • استاد راهنما اکبر طیبی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1390
چکیده

در این پایان نامه مـتریک های فینسلر بطور تصویری تخت همراه با s-انحنای تقریبا ایزوتروپیک را بررسی کنیم.بطور دقیقتر براساس شکل خاص انحنای پرچمی این نوع متر ها را دسته بندی می نماییم. چون تمامی مترهای مسطح تصویری از انحنای پرچمی اسکالری هستند لذا می توان گفت که مساله مترهای از انحنای پرچمی اسکالر و از s-انحنای تقریبا ایزوتروپیک را نیز مطالعه کرده ایم.نشان میدهیم متر های فینسلری مسطح تصویری از s-انحنای تقریبا ایزوتروپیک به سه دسته تقسیم می شوند: 1-مترهای راندرزی از s-انحنای ایزوتروپیک 2-متر های موضعا مینکوفسکی 3-ایزومتریک با متر فانک تعمیم یافته در نتیجه این مترها بطور کامل مشخص و دسته بندی می گردند.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

بررسی کلاسی از مترهای فینسلری از انحنای s ایزوتروپیک

در این پایان نامه مترهای فینسلری از نوع انحنای s ایزوتروپیک مورد مطالعه قرار می گیرد.دسته مهمی از این مترها که توسط یک متر ریمانی ? و یک 1- فرمی ? تعریف می شوند (?,?)-مترها هستند. در حالت کلی شرایط معادلی در مورد (?,?)-متر های راندرزی و غیر راندرزی در حالتی که از انحنای sایزوتروپیک باشند به دست آمده مورد بررسی واقع شده است.

نظریه ی نسبیت ایزوتروپیک عام روی فضاهای فینسلر با انحنای l

در این پایان نامه مترهای فینسلر با انحنای نسبتاً ایزوتروپیک عام را تعریف کرده و نشان می دهیم که روی فضاهای لندزبرگ نسبتاً ثابت، متر لندزبرگ، متر ضعیف لندزبرگ و متر لندزبرگ تعمیم یافته معادل هستند و هم چنین یک شرط لازم برای اثبات ریمانی بودن متر لندزبرگ نسبتاً ایزوتروپیک بیان می کنیم

معرفی یک کمیت جدید در هندسه ریمان -فینسلر برای دسته بندی مترهای از انحنای پرچمی ایزوتروپیک ضعیف

در این پایان نامه، کمیت جدید فینسلری ?-انحناوانحنای پرچمی را مشخص می نماییم.در آخر اثبات دیگری از قضیه ی نجفی -شن-طیبی ارائه خواهیم داد.

(?,?)- متریکها با انحنای لاندزبرگ میانگین به طور نسبی ایزوتروپیک

در این پایان نامه?,?)‎)-متریکهایی مانند f‎‎ را که در شرط j + cfi = 0‎ صدق می کنند‎،‎ دسته بندی می کنیم‎.‎ در حالت کلی متریکهای فینسلری که در شرط مذکور صدق می کنند‎،‎ متریکهای با انحنای لاندزبرگ میانگین به طور نسبی ایزوتروپیک نامیده می شوند.

15 صفحه اول

ساختن صریح مترهای فینسلر اینشتینی با انحنای پرچمی غیر ثابت

انحنای پرچمی در هندسه فینسلر‎،‎ تعمیم طبیعی از انحنای برشی در هندسه ریمانی است‎.‎ یک متر فینسلر ‎ f‎روی یک منیفلد ‎-n ‎بعدی ‎ m‎متر اینشتینی نامیده می شود اگر یک تابع اسکالر ‎ k=k(x) ‎ روی ‎ mچنان موجود باشد که ‎ric=(n-1)kf^{2}،‎ که در آن ric‎ تانسور ریچی متر فینسلر f می باشد‎.‎ اخیراً‎ بائو‎ و رابلس روی کلاس خاصی از مترهای فینسلر اینشتینی‎،‎ یعنی مترهای راندرز اینشتینی مطالعه کرده اند‎.‎ آ...

15 صفحه اول

بررسی مترهای فینسلری از انحنای s ثابت

در این پایان نامه، مترهای فینسلری از انحنای s ثابت را مطالعه می کنیم. ابتدا مترهای راندرزی با انحنای s غیرصفر(ثابت) که انحنای h صفر دارند را بررسی خواهیم کرد، که مثال نقصی برای قضیه ای در[24] می باشند. سپس با استفاده ساخته های لی و شن، نشان می دهیم (α ، β)-مترهایی با انحنای s ثابت دلخواه در هر بعد وجود داشته و غیرراندرزی می باشند.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه قم - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023